Stosownie do art. 61 Konstytucji RP wnoszę o przesłanie pod adres e-mail mateusz2077@vp.pl dane w zakresie:
1. Jakie rejestry / ewidencje / systemy komputerowe / systemy finansowo-księgowe zawierające
informacje dotyczące zawieranych umów / zobowiązań / wydatków funkcjonują?
Odpowiedzi do każdego funkcjonującego zbioru:
1.1. Czy zbiór informacji prowadzony jest w formie elektronicznej?
W przypadku odpowiedzi twierdzącej na pytanie z pkt. 1 ppkt. 1 w odniesieniu do zbioru:
1.1.1. Jakie oprogramowanie służy do prowadzenia zbioru? Jakie oprogramowanie
bazodanowe wspiera funkcjonowanie zbioru? Wnoszę o przesłanie stosownych umów
(wraz z załącznikami i specyfikacją), faktur i protokołów zdawczo-odbiorczych.
1.1.2. Jakie są możliwe kryteria przeszukiwania zbioru?
1.1.3. Czy oprogramowanie wykorzystywane do prowadzenia zbioru umożliwia wydruk
zestawienia / eksport informacji w zakresie pozycji spełniających określone kryteria
Jakie są możliwe kryteria przeszukiwania zbioru na potrzeby przygotowania
zestawiania / eksportu informacji? Jakie dane może zawierać to zestawienie / eksport
z zbioru? W jakich formatach danych możliwe jest sporządzenie zestawieniu /
eksportu z zbioru?
1.1.4. Z jakim wyprzedzeniem nie dłuższym niż 14 dni należy uprzedzić urząd o woli
wglądu do wymienionego rejestru?
1.2. Jakie informacje odnośnie pozycji gromadzi zbiór?
1.3. Jakie przepisy (ustawy, rozporządzenia, zarządzenia, regulaminy itp.) regulują
funkcjonowanie zbioru? Wnoszę o przesłanie ich kopii.
1.4. Czy zaplanowana jest publikacja tego zbioru?
2. W przypadku odpowiedzi negatywnej na pytanie z punktu 1 – Na jakim etapie jest wdrożenie
rejestru umów?
ODPOWIEDŹ SPÓŁKI:
Witam Pana,
W odpowiedzi na Pana e-maila:
Informuję, że Pana wniosek dotyczy informacji, które mogłyby ujawniać istotne informacje o działaniach strategicznych i operacyjnych firmy.
Obecnie ze względu na złożoność i różnorodność występujących w przedsiębiorstwie informacji, w Radkom wprowadzono system zarządzania i zabezpieczania informacji, który obejmuje cały zakres działalności przedsiębiorstwa. Kompleksowy system zarządzania bezpieczeństwem informacji wymusza ochronę i kontrolę informacji wychodzących na zewnątrz, informacji wchodzących do przedsiębiorstwa, a także informacji funkcjonujących w wewnętrznym obiegu firmy. W Radkom przetwarzane są różne rodzaje informacji, jedne są chronione ze względu na interes firmy, inne ze względu na wymogi przepisów prawa. Obligatoryjną ochroną jest objęty obieg informacji niejawnych (ustawa o ochronie informacji niejawnych), a także przetwarzanie danych osobowych (ustawa o ochronie danych osobowych). Pana wniosek dotyczy informacji, które zgodnie z Ustawą z dnia 6 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Dane systemów informatycznych ich specyfika, zabezpieczenia i funkcjonalność nie są ujawnione do wiadomości publicznej – są to informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa i inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których Zarząd Radkom podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. (art. 11, ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).
„Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co, do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności”.
Wprowadzona w Radkom polityka bezpieczeństwa informacji pozwala ochronić zarówno interesy przedsiębiorstwa, jak również wypełnić obowiązki ochrony informacji wynikające z przepisów prawa. Ponadto zabezpiecza przed konsekwencjami prawnymi oraz umożliwia w sytuacji naruszenia zasad ich ochrony podjąć działania prawne (cywilne, karne, czy też dyscyplinarne).
UZUPEŁNIENIE WNIOSKU PO SKARDZE SĄDOWEJ:
Pan Mateusz Wojcieszak,
w odpowiedzi na Pański wniosek z dnia 30 sierpnia 2014 r. o udostępnienie informacji publicznej w zakresie rejestrów, ewidencji, systemów komputerowych, systemów finansowo – księgowych zawierających informacje dotyczące zawieranych umów, zobowiązań i wydatków informujemy jak poniżej:
w Przedsiębiorstwie Produkcyjno Usługowo Handlowym „RADKOM” Sp. z o.o. w Radomiu prowadzone są następujące zbiory danych:
1. Księgowość – zbiór w postaci papierowej i elektronicznej,
2. Archiwum – zbiór papierowy,
3. Staże- zbiór papierowy,
4. Praktyki– zbiór papierowy,
5. Zamówienia publiczne - zbiór w postaci papierowej i elektronicznej,
6. Rejestr zamówień - zbiór papierowy,
7. Likwidacja szkód - zbiór w postaci papierowej i elektronicznej,
8. Kontrahenci - zbiór w postaci papierowej i elektronicznej,
9. Skup surowców wtórnych- zbiór w postaci papierowej i elektronicznej,
10. Rotacyjny magazyn odpadów niebezpiecznych- zbiór w postaci papierowej
i elektronicznej,
11. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych- zbiór w postaci papierowej
i elektronicznej,
12. Ewidencja ilościowo – jakościowa odpadów– - zbiór w postaci papierowej
i elektronicznej,
Wykorzystywane programy nie są informacją publiczną.
Struktury zbiorów, zakres zbieranych danych, oraz podstawy prawne utworzenia
poszczególnych zbiorów są publicznie dostępne na stronie Generalnego
Inspektora Ochrony Danych Osobowych www.giodo.gov.pl link:
https://egiodo.giodo.gov.pl/search_results.dhtml
poszczególnych zbiorów są publicznie dostępne na stronie Generalnego
Inspektora Ochrony Danych Osobowych www.giodo.gov.pl link:
https://egiodo.giodo.gov.pl/search_results.dhtml
Pozdrawiam,
Renata Worobiec
Sekretariat
tel. 48/ 384 76 06 w. 31
Lubię takie artykuły.
OdpowiedzUsuń